reklama

Už sa teším na „nový“ Starý most

Most Františka Jozefa, Štefánikov most, Most Červenej armády, Starý most, alebo ja si ho pamätám ako most pri najkrajšom futbalovom štadióne, pri kolotočoch, alebo vo všeobecosti ako najstarší most cez Dunaj v Bratislave.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (4)

Ako dieťa som tam chodil s otcom na futbal na Petržalku a sedel na VIP tribúne s malým Vladkom Weissom a jeho sestrou. Neskôr som tam hral futbal. Dnes sa mi tlačia slzy do očí, keď si uvedomím, že tam už ani jedna táto dominanta nie je.

Teším sa však na „nový“ Starý most. Už keď som pred pár rokmi videl prvé vizualizácie, veľmi sa mi páčili. Trochu som si musel zvykať na električku do Petržalky. Jej pridanú hodnotu vidím, ak by šla až po Antolskú. Ak by tadiaľ šiel vlak ako kedysi až do Viedne, bola by to fakt paráda ( trochu som sa zasníval ). Ale most cez Dunaj spájajúci Šafárikovo námestie a Tyršovo nábrežie, ten kúsok zeme nad riekou, ten tam proste patrí aj keby bol len pre peších a cyklistov. A my Bratislavčania, špeciálne Petržalčania, sa na neho tešíme.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Viem, najviac sa rieši, najmä teraz pred komunálnymi voľbami, koľko bude v konečnom dôsledku stáť, o koľko sa predraží, kto spravil chybu a prečo nebolo preskúmané podložie vopred. Jasné, je to dôležité, ale najdôležitejšie je, že táto dominanta zasa bude, že väčšinu zaplatíme z EÚ ( až 85% ) a že bude zachovaný do určitej miery jeho historický ráz.

Samozrejme, všetci zatiaľ negatívne vnímame chaos a obmedzenia na Štúrovej a Šafárikovom námestí, ale každá paráda niečo stojí. 

Výstavba mosta mešká dva mesiace, zatiaľ. Má to racionálny dôvod, pod hladinou Dunaja mohli byť nevybuchnuté míny z vojny, čo by mohlo byť nebezpečné tak počas výstavby, ako aj pri užívaní.Treba však stavbu dokončiť do konca roka 2015, to je najdôležitejšia podmienka refundácie z EÚ.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Našťastie jóbovka o zastavených peniazoch z eurofondov sa neukázala ako pravdivá. Ak stihneme most postaviť v termíne, tak Bratislave preplatia zazmluvnené náklady. 

Združenia Lepšia doprava a Cyklokoalícia mestu vyčítajú málo komunikácie s občanmi a podobne sa vyjadrila aj kandidátka na primátorku Tatiana Kratochvílová. Neverím však, že by primátor Ftáčnik chcel túto stavbu odfláknuť, lebo nesie jeho pečať a keď sa to vydarí, bude to pýcha nás všetkých a aj jeho.

Takže Bratislavčania, vidíme sa na prechádzke cez náš „nový“ Starý most.

Robert Bestro

Robert Bestro

Bloger 
  • Počet článkov:  44
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som človek zaujímajúci sa o verejné dianie. Zaoberám sa hlavne bezpečnostnou a hospodárskou politikou. Vo voľnom čase sa venujem futbalu, konkrétne trénerskej a hráčskej práci. Licenciu mám udelenú od SFZ v rámci programu, ktorého garantom je UEFA. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

754 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

75 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu